בחירת הניתוח הנכון

בחירת הניתוח הנכון

הערכה יסודית במרפאה היא הדרך היחידה עבור מנתח דום נשימה בשינה או מנתח נחירה לבחור את הניתוח המתאים ביותר עבורך. אין ניתוח לדום נשימה חסימתי בשינה או לנחירה שעובד טוב עבור כולם. בכל תחומי הרפואה, יש צורך בהתאמת הטיפול למטופל הספציפי מכיוון שאנשים שונים זה מזה.

לגבי נחירות ודום נשימה חסימתי בשינה, ישנם מספר גורמים בעלי השלכות משמעותיות על תוצאות הטיפול כגון: מחלות רקע, גיל, מין, משקל גוף, גזע ואתניות וכך גם ההבדלים במבני הראש והצוואר. חשוב שמנתח השינה יכיר בכך ויבחר טיפולים ניתוחיים ולא ניתוחיים בהתאם.

כיצד אוכל לדעת איזה  ניתוח הנחירה או דום נשימה בשינה המתאים לי?

באינטרנט מצוי מידע רב על ניתוחים לדום נשימה בשינה (חלקו מידע שגוי), אתר זה אינו יכול להחליף דיון אינדיבידואלי שכל מטופל צריך לקיים עם מנתח דום נשימה בשינה או מנתח הנחירות שלו. דיון בהיסטוריה הרפואית, הרגלי השינה ובדיקה גופנית מעמיקה הוא צעד ראשון קריטי. בדרך כלל ניתן לדון באפשרויות הטיפול לאחר הערכה ראשונית. במקרים מסוימים, רופא השינה עשוי להמליץ ​​על הערכה הנקראת אנדוסקופיה בשינה המושרת על ידי תרופות (DISE: Drug Induced Sleep Endoscopy) כדי להבין טוב יותר את מיקום חסימת דרכי האוויר במהלך השינה וכן את סוג החסימה, זאת בכדי לקבל החלטה מושכלת יותר בבחירת הניתוח המתאים.

הניתוחים המוסברים באתר זה מקובצים לשלוש קטגוריות, המשקפות את הטיפול בהיצרות או חסימת דרכי הנשימה במספר אזורים: האף, החיך, השקדים, הלשון והגרון. תהליך ההערכה הטרום ניתוחי  נועד לקבוע אילו אזורים אחראים לחסימה של הנשימה במהלך הלילה. מחקרים מראים שאצל למעלה מ- 60% מהאנשים הסובלים מדום נשימה חסימתי בשינה, החסימה קשורה לשילוב של מספר אזורים אנטומים. לפיכך, למעלה מ- 60% מהחולים עם דום נשימה בשינה דורשים שילוב של שני סוגים של ניתוחים.