מחלות אוזניים ושמיעה

"וְנָתַתָּ לְעַבְדְּךָ לֵב שֹׁמֵעַ"

(ספר מלכים א', פרק ג', פסוק ט')

האוזן הינה איבר השמיעה, והיא המאפשרת תקשורת מדוברת עם שאר בני האדם בפרט, והעולם – בכלל. הלן קלר טענה: "העיוורון מנתק אותי מחפצים, החירשות – מאנשים".

ליקוי שמיעה יכול להיגרם מסיבות רבות, חלקן מולדות, חלקן נרכשות; חלקן כמחלה ראשונית, חלקן משנית למחלה אחרת; חלקן ניתנות לפתרון ניתוחי, חלקן לפתרון טכנולוגי וחלקן, לצערנו, לא ניתנות לפתרון. ב"עתיד מדיקל" מתקיים שיתוף פעולה הדוק עם מכוני שמיעה נבחרים אשר מספקים את שירותי האיבחון בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה, וכן את השיקום – במקרה הצורך.

פרט לבעיות בתחום השמיעה, מחלות האוזן כוללות דלקות מסוג דלקת אוזניים חדה, דלקת אוזניים כרונית וכולסטאטומה. לעיתים רחוקות ניתן למצוא באוזן, או לאורך עצב השמיעה, גם גידולים כגון שוואנומה וסטיבולרית (או, כפי שנקראה בעבר – נאורינומה אקוסטית), וכן גידולים נדירים אחרים.

החלק האחר של האוזן הפנימית הוא איבר שווי המשקל. פגיעה בחלק זה תתבטא כסחרחורת – ורטיגו. פעמים רבות קיים קשר בין פגיעה בשמיעה ופגיעה בשווי המשקל. ב"עתיד מדיקל" מתקיים שיתוף פעולה עם פיזיותרפיסטים המומחים באיבחון ובטיפול במחלות הסחרחורת וחוסר שווי המשקל.

בתוך האוזן עובר עצב הפנים, ועל כן הטיפול בשיתוק עצב הפנים מצוי בידיים של מומחה אא"ג.

העצם שבתוכה נמצאת האוזן מהווה את בסיס הגולגולת הצידי. מחלות באזור זה מטופלות ע"י רופא אא"ג, לעיתים בשילוב עם נוירוכירורג.

מומחה למחלות האוזן ולשיקום השמיעה מכונה אוטולוג-נאורוטולוג.

ב"עתיד מדיקל" מרכז את התחום דר' ישגב שפירא.
ב"עתיד מדיקל" אנו מספקים את מלוא ההתייחסות למחלות האוזן והשמיעה החל משלב האיבחון, דרך הטיפול השמרני או הניתוחי, וכלה במעקב, ככל שיידרש.

טפסי הסכמה מדעת – לקריאה והדפסה טרם טיפול/ניתוח

ד"ר גיל להב

מחלות אוזניים ושמיעה

ד"ר ישגב שפירא

מחלות אוזניים ושמיעה