מחלות אף וסינוסים

"וַיִּיצֶר יְהוָה אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם עָפָר מִן הָאֲדָמָה וַיִּפַּח בְּאַפָּיו נִשְׁמַת חַיִּים וַיְהִי הָאָדָם לְנֶפֶשׁ חַיָּה"
(ספר בראשית, פרק ב', פסוק ז').

משחר הימים ראו אבותינו באיבר האף כמקור עיקרי לחיות האדם. האף הוא איבר חשוב לאיכות חיינו: דרך האף אנו נושמים אויר לריאות, מגנים על דרכי הנשימה, חשים את ריח פריחה או טעם המזון או לחילופין, מבחינים בסכנה האורבת לנו.

כאשר תיפקודו התקין של האף נפגע, אנו נחוש מייד פגיעה באיכות חיינו: פגיעה באיכות הנשימה, באיכות השינה, בחוש הריח והטעם וכל אלו יובילו לפגיעה בתפקוד היומיומי שלנו.

מחלות של האף יכולות לבוא לידי ביטוי בצורות שונות: כמחלה חדה כמו בצינון ודלקת, דימום באף או חבלה עם שבר אף, אך הן יכולות גם להתבטא כמחלות כרוניות כגון סינוסיטיס כרונית, נזלת אלרגית או שאינה אלרגית, מחלות משניות למחלות סיסטמיות של הגוף ולעיתים נדירות גם גידולים באף.

היות וחלל האף והסינוסים סמוך גם לבסיס הגולגולת, לארובת העין או לחלל הפה, לעיתים יחבור רופא אא"ג לרופא מתחום נוסף על מנת לספק מענה מקצועי מיטבי.

טיפול במחלות של האף והסינוסים הינו תת התמחות של אא"ג והרופא המתמחה בתחום זה נקרא: רינולוג. הצוות המיומן של היחידה הרינולוגית ב"עתיד מדיקל" מורכב מד"ר אילן קורן וד"ר ארקדי יקירביץ.

בקבוצת "עתיד מדיקל" אנו מספקים טיפול מקיף ומקצועי החל משלב האבחון, דרך בחינת האלטרנטיבות לטיפול וכלה במעקב.

טפסי הסכמה מדעת – לקריאה והדפסה טרם טיפול/ניתוח

ד"ר אילן קורן

מחלות אף וסינוסים

ד"ר ארקדי יקירביץ

מחלות אף וסינוסים