הטיפולים הנפוצים לסחרחורת

קיימות דרכי טיפול רבות ומגוונות, שאת רובן לא נוכל לסקור כאן, אך השכיחות ביותר הן:

  1. פיזיותרפיה וסטיבולרית או פיזיותרפיה למערכת השיווי משקל – פיזיותרפיה ייעודית, המבוצעת על ידי פיזיותרפיסט/ית, שעברו הכשרה ייעודית בנושא ומטרותיה הן:
  • שיפור היציבה והקוארדינציה ע"י תרגולי יציבה שונים וחיזוק שרירי הרגליים
  • שיפור יכולת הפיצוי המוחי לאחר פגיעה במערכת הוסטיבולרית הפריפרית (האוזן הפנימית)
  • תרגילי דיס-אינהיביציה במיוחד לסובלים מסחרחורת כתוצאה מגירויים ויזואליים וחברתיים שונים (למשל בעת נהיגה, הליכה ברחוב או מקומות סואנים אחרים)
  • תרגילים לטיפול בסחרחורת תנוחתית התקפית שפירה (BPPV).
  1. דיאטה וצמצום טריגרים לסחרחורת (Trigger management) – קיימות פתולוגיות שונות לסחרחורת הקשורות לאורחות חיים מסוימים, למשל: חרדה וסטרס, חוסר שינה, רעב וצמא, דיאטה מסוימת. בעיקר מיגרנה עם איפיון וסטיבולרי (Migraine Associated Vertigo) ו/או מחלת מנייר (Meniere’s disease). ועל כך הרחבה בהמשך.
  2. טיפול תרופתי קיים לעיתים לפתולוגיות מרכזיות שונות ופתולוגיות פריפריות, למשל: טיפול מניעתי למיגרנה, טיפול למחלת מנייר, למחלת תנועה וטיפול לפי הצורך ללקיחה בעת או סמוך להתקף הסחרחורת, על מנת להפסיק או לצמצם את התחושה.
  3. טיפולים פולשניים כמו טיפולי הזרקה לאוזן התיכונה (בעיקר סטרואידים או אנטיביוטיקה מסוג גנטמיצין) לטיפול בעיקר למחלת מנייר. ולבסוף, ניתוחים, שבעיקר מכוונים לטיפול במחלת מנייר, שלא השתפרה בטיפולים שמרניים יותר.

לקביעת פגישת ייעוץ עם ד"ר שמואל ארז דוידי, מומחה אא"ג עם על התמחות באוטונוירולוגיה, הפרעות סחרחורת ושיווי משקל, ניתן להשאיר פרטים בתגובות או להזמין תור באופן מקוון דרך הקישור: https://www.rofim.org.il/minisite/atidmedical.aspx