ניתוחים לנחירות וניתוחים לדום נשימה בשינה

ניתוחים לנחירות וניתוחים לדום נשימה בשינה

ניתוחי נחירות בהתאמה אישית וניתוח דום נשימה בשינה

ניתוח נחירות מוצלח וניתוח דום נשימה בשינה תלוי בזיהוי מדויק של הגורמים האחראים לנחירה ודום נשימה חסימתי בשינה אצל כל אדם. נדרשת גישה מותאמת אישית מכיוון שאין ניתוח אחד שעובד היטב עבור כולם. בבחירת טיפולים לחולים, יש להסתמך על המחקרים העדכניים ביותר, בנוגע להערכה וטכניקות כירורגיות, תוצאות ניתוחיות וסיבוכים פוטנציאליים.

כיצד בוחרים בניתוח לנחירות או לדום נשימה בשינה?

הליכים כירורגיים לטיפול בנחירות ודום נשימה בשינה מגדילים ומייצבים מבנים שונים סביב דרכי הנשימה. ישנם מספר אזורים עיקריים שיכולים לתרום להפרעה נשימתית בשינה: האף, החיך, השקדים, בסיס הלשון והלוע התחתון. אצל מטופל אינדיבידואלי, לעתים קרובות, יותר מאחד האזורים הללו אחראי להפרעה. המטרה היא לטפל באזורים אלו של חסימת דרכי הנשימה בגישה ממוקדת על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר. הערכה לפני הניתוח מייצגת הזדמנות קריטית לתכנון ולהתאמת הטיפול הכירורגי לדפוס החסימה של דרכי הנשימה ולא לבצע את אותו הניתוח לכל החולים. מכיוון שלא כל הניתוחים מציעים את אותם יתרונות.

האם ניתוחי נחירות או ניתוחי דום נשימה בשינה חסימתית מצליחים?

חלק מהאנשים (כולל מנתחים) ראו בניתוחי שינה כפרוצדורה אחת לכולם, ובראשם ניתוח לחך רך (uvulopalatopharyngoplasty, או UPPP). למעשה, מחקרים שפורסמו לאחרונה מראים  שכ -80% מניתוח דום נשימה בשינה בעולם מתמקדים אך ורק בחיך הרך. כיום, קיימות מספר רב של פרוצדורות אחרות, שלעתים הן חדשות יותר ומאתגרות יותר מבחינה טכנית.

תוצאות כירורגיות אינן ניתנות לחיזוי כאשר אותו הליך מבוצע אצל כולם. למרות שאי אפשר לתת ערבויות ברפואה, מחקרים רבים מראים כי ניתן לשפר את התוצאות הכירורגיות באמצעות הערכה מדוקדקת של מטופלים ובחירת הניתוחים המתאימים ביותר לחולה אינדיבידואלי.