חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קול אמנותי

קול אמנותי

זמרים/ות הם קבוצה ייחודית בין משתמשי הקול המקצועיים. קבוצה זו היא הפגיעה  והרגישה ביותר לשינויים והפרעות באיכות הקול.

אנו מצפים מהזמר להופיע תמיד במיטבו, להפיק את הצלילים הצלולים, החזקים והייחודיים לו. שינויים קלים באיכות הקול מזוהים מיד וחושפים את הזמר להערות וביקורת.

זמרים מקדישים יותר זמן מכל "מקצועני קול" אחרים ללימוד, הדרכה ואימון של טכניקות הפקת קול. לעיתים הם דורשים מעצמם איכויות קול גבוהות אפילו מאלו הנדרשות מהם על ידי הקהל. השאיפה לשלמות, האימונים המרובים והמתח הרגשי הרב הכרוך באימונים ובהופעות מגבירים את הסיכון לפגיעה במיתרי הקול.

זמרים בוחרים לעיתים בגישת "ההצגה חייבת להימשך" וממשיכים להופיע גם כשהם חולים ועייפים. דווקא אז הם חשופים לפציעות משמעותיות במיתרי הקול. מאידך ההחלטה לבטל הופעה יכולה להיות בעלת השפעה מכרעת אישית וכלכלית. החלטה כזו ראוי שתעשה מתוך הסתכלות ארוכת טווח על הקריירה של הזמר. לעיתים נדרשת מנוחה קולית קצרה ואיכות הקול חוזרת לקדמותה אולם במקרים אחרים נדרשת הערכה וטיפול על ידי אנשי מקצוע.

על המטפל בזמרים להיות בקיא בעקרונות מבנה הגרון, תפקודו והליקויים האפשריים וכן להתעמק בייחודיות שבהפקת הקול על ידי כל זמר וזמר בהתאם לסגנון השירה, טכניקות השירה אותן למד ממוריו והדרישות הקוליות העומדות בפניו.

אפשר לראות בזמרים "אתלטים קוליים", כמו האתלטים, גופם הוא מקצועם ועל מכונה שבירה ועדינה זו מבוססת הקריירה שלהם. כמו האתלטים הם משקיעים שעות רבות באימון וטיפוח התפקוד וכמותם הם נסמכים על אנשי מקצוע רבים – רופא אא"ג מומחה בתחום הקול, קלינאי תקשורת, מורה לפתוח קול ומאמני קול אחרים, בכדי לחזור לפעילות מיטבית לאחר פציעה.

שחקנים/ות הם קבוצה נוספת בין "מקצועני הקול" הנדרשים לשימושים בעלי היבטים ייחודיים בקול; השלכה/הקרנה של הקול למרחק, מבטא ייחודי, שימוש באיכויות קול שונות ומשונות וכמובן השימוש המרובה והמאומץ בקול הופכים גם אותם לפגיעים ולסובלים מהפרעות קול באופן תכוף. בדומה לטיפול בזמרים, נדרשת גישה רב תחומית לאבחון וטיפול הולם בהפרעות קול בשחקנים.